may
07

Periodisme digital

El passat dijous dia 17 d’abril ens va visitar Francesc Castanyer, l’exdirector de Capgròs. La xerrada centrada en el periodisme digital, es va puntualitzar sobre les funcions que tenen els mitjans de comunicació.

- Informar
- Entretenir
- Fer crítics els ciutadans
- Control de poder
- Influenciar
- Donar veu a tothom
- Guanyar diners

Destacar la part centrada en les notícies, la catalogació de les notícies hard i softs. Les notícies hard són aquelles notícies en que afecten a gran part de la societat, mentre que les softs són notícies curioses i que serveixen per emplenar.

Després de l’anàlisi del periodisme digital, la xerrada es va centrar en els altres mitjans audiovisuals: la ràdio, la televisió, la premsa i darrerament, Internet.

- La ràdio és un mitjà de comunicació ràpid i immediat, però no tant com pot ser Internet. Els seus recursos són la música, el so i la repetició. Mitjançant la música es crea una situació, mitjançant el so es transmet la comunicació i mitjançant la repetició ens avisen dels conceptes més importants.

- La televisió és el mitjà de masses, ja que tothom veu la televisió com a mínim dues hores al dia, ja sigui només amb els telenotícies, que és el moment àlgid de la televisió. És un mitjà que té com a recursos els mateixos que els de la ràdio, amb l’avantatge de la imatge. Un altre recurs important es el prime time, que es tracta de la franja horària de més audiència.

- La premsa escrita està dividida segons les ideologies polítiques de la editorial. Poden ser ideologies de dretes, de esquerres o de centre, encara que majoritàriament solen ser de dretes i esquerres. Des dels temps de la seva invenció, a la premsa li ha costat molt ser un mitjà objectivament parlant, ja que cadascú te una ideologia i tirarà per un costat. Això també passa en els demés mitjans, no solament en la premsa escrita.

- Internet és el mitjà de comunicació més revolucionari, avarca tots els demés mitjans: so (ràdio, per mitja de podcast), imatge (televisió per mitja d’streamming), text i hypertext.

0 comentarios: