Ja fa unes setmanes, el Grup B de pràctiques varem visitar la redacció de Capgròs, petita publicació gratuïta de tirada comarcal que avarca la comarca del maresme fins arribar a Masnou.
La visita va ser un petit recorregut per la redacció de Capgròs, on varem poder veure les diferents fases que pateix una publicació gratuïta publicada en paper.
La primera fase es troba en la cerca de les notícies, que ve juntament relacionada amb la segona fase, que és la redacció d’aquestes. Així doncs, un cop redactades, passen a la tercera fase, la maquetació. Aquesta penúltima fase es molt important a l’hora de publicar, ja que es marquen els estàndards propis de maquetació del que seria una publicació en format paper.
Capgròs disposa de cinc redactors, on un d’ells és el director, en aquest cas directora (Judith Vives) i un altre és el cap de redacció (Vern Bueno). Incloent-hi directora i cap de redacció aquestes cinc persones es divideixen per temàtiques: Ciutat i maresme; Cultura, fires i festes; Opinió i seccions; i esports. A aquests cinc redactors cal afegir un altre membre, el cap de fotografia (Romuald Gallofré) qui fa totes les fotografies per a les noticies. Cal destacar, tal i com ens varen dir a la visita, que moltes publicacions gratuïtes, no disposen de fotògraf professional, ja que pot ser el mateix redactor qui faci les fotografies de la seva notícia. En Capgròs això no és així, s’asseguren de treballar amb una persona que és professional en el tema i s’estalvien problemes.
En l’apartat de disseny trobem a cinc membres més, que realitzen la tasca de maquetació. Aquesta fase és molt important, tal i com he dit abans perquè és la base dels estàndards per a la publicació.
Després de veure la part artística i la part de redacció, ens varen explicar els inicis de la revista, els ingressos econòmics, les despeses i la competència amb altres publicacions. Aquesta explicació ens la va donar el gerent de Capgròs Mateu Ros.
Mataró va ser pionera en la realització de revistes de publicació setmanal de caràcter gratuïta, va ser la impulsora de la premsa gratuïta. Capgròs es situa en el número dos del “ranking” de revistes gratuïtes de tot Catalunya.
Anteriorment, Capgròs era una revista on la publicitat era l’objecte principal, no hi havia gaire informació. Actualment, la publicitat continua sent primordial per a una revista gratuïta, ja que gairebé tots els ingressos s’aconsegueixen gràcies a aquesta. Però a diferència amb temps passats, el setmanari Capgròs a anat prenent forma de revista comarcal on els seus objectius són: informar i entretenir.
La competència que té Capgròs pel que fa a l’entorn Mataroní es prou alt, però no preocupant. El seu màxim competidor es “El Tot Mataró”. Aquest es troba un esglaó per sota de Capgròs al “ranking” de revistes gratuïtes a Catalunya.
Actualment Mataró llegeix Cagròs i El Tot Mataró al cinquanta per cent. Però per motius socials Capgròs està per sobre de El Tot Mataró, suposant que pot ser per la reforma presa fa uns mesos sobre la renovació del seu disseny.
may
07
Visita a Capròs - Part 1
Etiquetas: Publicació electrònicaPublicado por Ferran Lavado Sánchez en 19:34
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
Diseño e iconos por N.Design Studio | A Blogger por Blog and Web
0 comentarios:
Publicar un comentario